יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

רחוב "הצדיק משטפנשט" הונצח בבית שמש

לפני הבחירות נסע משה אבוטבול להשתטח על קברו של האדמו"ר משטפנשט והבטיח לקרוא רחוב על שמו אם ייבחר

אבי משה י"ז בתמוז תשס"ט - 09/07/2009 15:29
ראש העיר הרב משה אבוטבול: בחרנו ברחוב המוביל לחמשה מוסדות חינוך כדי שהתלמידים ילמדו על מורשתו של הצדיק
 
זכרו של הצדיק הקדוש, האדמו"ר רבי אברהם מתתיהו משטפנשט זצ"ל הונצח על רחוב ברמת בית שמש, בטקס רב רושם בהשתתפות רבנים ופרנסי העיר.
 
ההחלטה להנציח את זכרו של הצדיק על רחוב בעיר, התקבלה בישיבתה האחרונה של ועדת השמות העירונית, והרחוב שנבחר יוצא מרחוב נחל ערוגות בשכונת רמת בית שמש א'. הרחוב החדש רובו ככולו מאוכלס במוסדות חינוך.
 
את ההחלטה לקרוא רחוב על שמו של האדמו"ר משטפנשט זצ"ל, התקבלה אצל ראש העיר, הרב משה אבוטבול, כבר לפני חודשים רבים. "לפני הבחירות האחרונות נסעתי כמה פעמים להתפלל על קברו שבשכונת נחלת יצחק, להצלחה בבחירות", סיפר אבוטבול ל"אתרוג". "באחת הפעמים התחייבתי, כי אם אזכה בבחירות לראשות העיר, אחד הדברים הראשונים שאעשה יהיה לאתר רחוב שאוכל לקרוא לו על שם הצדיק משטפנשט".
 
עתה, לקראת יום ההילולא של הצדיק משטפנשט זצ"ל, שיחול בכ"א תמוז, הוחלט לערוך טקס מכובד ברחוב ששמו של הצדיק יתעטר מעתה בשמו.
 
בטקס הסרת הלוט מעל השלט השתתפו ונשאו דברים הגאון רבי יואל טוביאס שליט"א רב שיכון ו' בבני-ברק ורבם של יוצאי רומניה בישראל, ראש העיר הרב משה אבוטבול, סגן ראש העיר הרב דוד ויינר, הרב ראובן כהן חבר מועצת העיר, והרב אברהם יעקב סלומון ראש מוסדות שטפנשט.
 
ראש העיר הרב משה אבוטבול, המכהן גם כיו"ר ועדת השמות העירונית אמר בדבריו בטקס, כי בית-שמש חשה זכות גדולה ששמו הקדוש של הצדיק משטפנשט שנודע בצדקתו ובתורתו יונצח בבית-שמש, שכן זכרו הקדוש יהיה לברכה עבור תושבי העיר והבאים בשעריה.
 
ראש העיר הוסיף כי סמיכותו של שם הרחוב "הצדיק משטפנשט" לחמשה מוסדות חינוך גדולים, נועדה בין היתר כדי שגם התלמידים וילדי בית-שמש ילמדו על חייו של הצדיק ויתוודעו למורשתו הרוחנית הגדולה.
 
הגר"י טוביאס שליט"א סיפר בדבריו סיפורי נפלאות שסופרו על הצדיק, כולל סיפורי ישועות מאלו שבאים להתפלל על קברו בבית העלמין "נחלת יצחק" שבגבול תל-אביב - גבעתיים. כן הודה לראש העיר על היוזמה הברוכה והחשובה להנציח את זכרו של הצדיק. בתום הטקס התכבד ראש העיר הרב משה אבוטבול להסיר את הלוט מעל השלט.