יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

תקציב 2009: יותר השקעה בחינוך ורווחה

תקציב העירייה: 123 מיליון שקל, גידול של 20% לעומת השנה שעברה

משה שוורץ כ"ז בסיון תשס"ט - 19/06/2009 09:24
מליאת מועצת העיר אלעד אישרה בישיבתה האחרונה את תקציב העירייה לשנת הכספים 2009. מדובר בתקציב של 123 מיליון שקל, גידול של כ-20% לעומת התקציב אשתקד. התקציב החדש כולל גידול ניכר ומשמעותי בהשקעות העירייה בתחומי החינוך והדת, הרווחה והאחזקה השוטפת של העיר.
 
ראש העיר, הרב יצחק עידן, שפתח את ישיבת המועצה שרטט את התכניות העירוניות לשנה הקרובה, והדגיש, כי הכוונה היא לפעול בכיוון חדש ולהביא לניצול מושכל של משאבים לאיזון תקציבי, ובכך לקדם את כלל המערכת העירונית והשירותים לאוכלוסייה והעמדת תחומי החינוך בכללותו והחינוך המיוחד, הרווחה והתשתיות בראש סדר-העדיפות.
 
בנוסף, הציב הרב עידן יעדים ותכניות אופרטיביות לאגפים: בניית מבנה ארגוני תוך השלמת איוש בעלי תפקידים על פי הצורך והזנת תהליכי עבודה ממוסדים, כתיבת ספר נוהלים שבסוף תהליך זה יבנה אמנת שרות מחייבת עם בנית תהליכי פיקוח ובקרה, הגברת הטיפול בנוער בסיכון, שלצורך זה אושרו תקציבים לפרויקטים משותפים לחינוך ולרווחה במימון מלא של משרדי הממשלה בהיקפים של מליוני שקלים. תכנית זו גובשה לאחר חודשים של דיונים ממושכים בתוך המחלקות העירוניות.
 
מנתוני התקציב לשנה הנוכחית עולה, כי סעיפי ההוצאות העיקריים הם: חינוך – 25,000,000 שקל, רווחה- 21,500,000 שקל, שירותי דת- 6,000,000 שקל, שפ"ע - 15,300,000 שקל, ביטחון – 3,360,000 שקל. ההכנסות העיקריות הן: ארנונה – 29,000,000 שקל, מענקים כלליים – 22,000,000 שקל, משרד החינוך – 13,000,000 שקל, משרד הרווחה – 16,000,000 שקל.
 
בנוסך, אישרה המליאה תב"רים בסכום כולל של 26,357,000 שקל, כשרוב התב"רים הם לבניית מוסדות חינוך. מתוכם 4,500,000 שקל ל-50 כיתות לימוד חדשות במבנים יבילים, עליהם פועל ראש העיר להביא הרשאות, כדי שניתן יהיה לפתוח את שנה"ל הקרובה בהצלחה.
 
גזבר המועצה רו"ח אמנון מקסימוב סקר בפני הנוכחים את ניתוח התקציב, ממנו עולה כי מסגרת התקציב גדלה השנה בעשרים אחוז לעומת התקציב דאשתקד. וכן הכנסות העירייה מארנונה גדלו ב- 15%. מקסימוב הוסיף כי מניתוח התקציב ניתן לראות כי העירייה השקיעה יותר בתחומים החברתיים, ואיכות הסביבה, וכן בשירותי הדת.
 
תקציב החינוך גדל ב20%, בין היתר בשל הגידול הטבעי. תקציב הרווחה גדל ביותר מ-80%. עיקר הגידול נובע מתקצוב תוכניות שמידט ומת"ן - תוכניות לטיפול בנוער נושר, ונוער במצוקה - פרוייקטים ביוזמת משרד ראה"מ. תקציב הביטחון גדל ב-30%, בשל תגבור מערך האבטחה בכעשרים אחוז, ותקציב שירותי הדת ורבנים, גדל ב-20%.
 
כמו"כ ציין מקסימוב כי משרד הפנים יעניק לעירייה מענק בסך של 6,000,000 שקל, להצטרפות לתאגיד המים, והוסיף כי יתרת ההכנסות צפויה להתממש בתקציב 2010 בסכומים גדולים יותר.
 
תקציב העירייה, שאושר ע"י חברי מועצת העירייה, נדון והומלץ ימים רבים קודם לכן ע"י ועדת הכספים של העירייה, בראשותו של סגן ראש העיר הרב ישראל פרוש. בישיבה זו הודגש כי התקציב הוכן לאחר סבב ישיבות אינטנסיבי במשך שעות רבות של דיונים על כל סעיף עם כל המחלקות, ולראשונה מתכוונת העירייה, לבצע מעקב פעולות מקושרות תקציב למול האגפים והמחלקות.
 
"ניתן לראות מניתוח התקציב כי אנו פועלים לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו, בתחומים החברתיים והקהילתיים, וכן בתחומי טיפוח ואיכות החיים באלעד" אומר הרב יצחק עידן, ומוסיף: "למרות הצורך בהידוק החגורה, בחרנו לפעול בדרך של הגדלת מקורות הכנסה ממשרדי ממשלה ומקורות חיצוניים, ולהימנע מקיצוץ בשירותים לתושב".