יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

11,400 תינוקות, 2 טיפות חלב בלבד

הרב ליצמן יפעל להוספת תקנים לשירותי טיפת חלב ולהקמת תחנה נוספת באלעד

משה שוורץ כ"ט בסיון תשס"ט - 21/06/2009 08:40
בישיבה מיוחדת שנערכה בלשכת סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, יחד עם ראש העיר הרב יצחק עידן וצוותו, סגן ראש העיר ויו"ר אגו"י באלעד הרב חיים מאיר כץ וכן סגן ראש העיר הרב פנחס גרוס, קיבל סגן השר סקירה על צרכי העיר והתפתחותה, במטרה להיענות לבקשת ראשי העיר בעקבות הצורך לפיתוח מערכת הבריאות לתושבים, בשל התפתחות העיר בקצב מבורך.
 
במרכז הישיבה העלה ראש העיר הרב עידן את מצוקת טיפת חלב בעיר ואת הצורך הדחוף בהוספת תקנים לאחיות טיפת חלב וכן בצורך הקיים להקמת טיפת חלב נוספת בעיר לרווחת התושבים. 
 
בדבריו אמר הרב יצחק עידן ראש העיר שאלעד מונה כיום, עשור לאחר הקמתה, כ-35,000 תושבים כאשר מהם 10,710 תינוקות בגילאי 0-4, ובכל חודש גדל מס' הילדים בלע"ה במאות ילדים להם נדרשים שירותי תחנות טיפת חלב. חבר מועצת העיר, סגן ראש העיר ויו"ר אגו"י הרב חיים מאיר כץ תיאר בפני סגן השר את מצוקת העיר מבחינה זו כשבעיר פועלים כיום רק 2 תחנות טיפת חלב בהם מטופלים בעצם 11,400 תינוקות.
 
ראשי העיר אף הסבירו את האבסורד שבדבר שבשתי תחנות הקיימות העיר לא הוקצו תקנים חדשים לאיוש המשרות, מאז הקמת העיר, וכי השירותים הניתנים באמצעות השאלת תקנים מתחנת נפת פ"ת, מה שגורם לשיבושים רבים במתן השירות לתושבים.
 
הרב ליצמן הבהיר כי הוא מבין את הצורך בהוספת תקנים וכי יפעל כדי לתת יחס שיויוני ומותאם לצרכי האוכלוסייה בכל ערי הארץ ובתוכם העיר אלעד. "כבר הבהרתי ברבים את עמדתי גם בעניין מספר הרופאים בבתי החולים, שיש רופא מקרים בהם רופא מתמחה אחד מופקד על כ60 חולים, זהו מצב בלתי נסבל שיש לשנותו. כך גם בטיפת חלב יש צורך לאיזון בין הביקוש הגובר לשירות הרפואי לבין כוח אדם זמין בשטח".
 
במהלך הישיבה עלה נושא מאבקו ופעילותו של הרב ליצמן לכלול בתקציב המדינה ל-2009 הוספת 220 תקנים חדשים למערכת הבריאות, מה יבוא לידי ביטוי בשטח עם אישורו הקרוב של התקציב בכנסת. שהרב ליצמן אמר בישיבה זו שבכוונתו לפעול מול הגורמים במשרד האוצר לאישור הוספת תקנים לצרכי העיר אלעד, בהתאם לנוהל הדורש איזון בין מספר תקנים בשירותי טיפת חלב לבין גודל אוכלוסיית הילדים במקום.
 
כן נמסר שכבר למחרת בפנייתו לנציגי האוצר העמיד הרב ליצמן את הפקידים במשרד האוצר על מצוקת תושבי העיר ובצורך להוספת תקנים למרכזי האם והילד (טיפת חלב) בהתאם לקצב התפתחות העיר. לגבי הקמת תחנת טיפת חלב נוספת אמר סגן השר שיפעל לקידום הנושא בשל חשיבותו, במקביל לאיתור מקום לשם כך ע"י ראש העיר, זאת לצד הפעילות להוספת תקנים בתחנות הקיימות.