יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

ילדי מודיעין-עילית זכו לאבחוני שמיעה חינם

את האיבחון ביצעו תלמידות הגמה לקלינאות תקשורת, לרגל יום השמיעה הבינלאומי

משה שוורץ כ"א בסיון תשס"ט - 13/06/2009 21:58
לרגל יום מודעות השמיעה הבינלאומי שחל בשבוע שעבר, יצאו תלמידות המגמה לקלינאות תקשורת במבח"ר למודיעין עילית וערכו בדיקות ואבחוני שמיעה בגני ילדים עם לקויות שפה. מטרת הבדיקה הייתה לאתר מקרים של בעיות שמע בגנים אלו, שכן לעיתים קרובות לקויות השפה העמוקות מתבררות כבעיות שמיעה שלא אותרו ואובחנו בזמן. ואכן, מנתוני מחקר שפורסמו בימים אלה עולה כי בישראל כ-800 אלף איש הסובלים מבעיות בכושר השמיעה, כשמכל 1,000 ילדים נולדים 2 מהם עם בעיות שמיעה.
 
על-מנת לעורר את מודעות ההורים לבעיה המצריכה מעקב וטיפול, ערכו תלמידות מבח"ר שסיימו את שלבי הפרקטיקה המקצועית, מבחני סינון ובדיקות שמע מקיפות ע"פ התקן הבינלאומי של בדיקות סינון. הבדיקות שנערכו בשיתוף ובתיאום עם מחלקת החינוך של עיריית מודיעין-עילית, הועברו לבדיקה מקצועית נוספת כשבמידת הצורך יפנו מומחי מבח"ר את ההורים לטיפול מקצועי.
 
ראש העיר, הרב יעקב גוטרמן, הביע את הערכתו על היוזמה המשותפת לעירייה ומבח"ר, והוסיף כי "איתור ואבחון מוקדם של בעיות בנושא שמיעה אצל הילד יביאו לקבלת הטיפול הנכון והראוי בלקות זו, כשבכך נמנעים בעתיד סבל ועוגמת נפש רבה הנגרמות כתוצאה מחוסר אבחון וטיפול מוקדם. הטיפול הנכון יסייע לילד להתקדם ולהשתלב בלימודים כמו כל ילד אחר. מדיניות זו היא חלק מגמת העירייה למניעת נשירה במערכות החינוך ובהשקעה מרובה בחינוך הרגיל ובילדים בעלי צרכים מיוחדים".
 
גם מנהלות הגנים הביעו את הוקרתם הרבה בפני מגישת הקורס קלינאית התקשורת שרה טנא, על היוזמה המקצועיות הברוכה, שתסייע רבות לתמידים ולהוריהם, וציינו את מיומנותם המקצועית של התלמידות שביצעו את הבדיקות ביעילות ובאחריות רבה.