יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

סקר המועצה הישראלית לצרכנות: מיליון צרכנים רוצים לעבור למפעיל סלולר חדש.

סקר שערכה המועצה הישראלית לצרכנות מגלה נתון מדהים: מיליון לקוחות פרטיים הביעו עניין למעבר לחברה סלולרית חדשה. הסיבה: יוקר התעריפים. מנכ"ל המועצה: "רמת הקישוריות הגבוהה מנציחה את שיעבוד הצרכנים לחברות הסלולר ולתשלומים הגבוהים הנגבים מהם"

יוסי בלוך, י"ד באב תש"ע - 25/07/2010 15:04
מסקר שבוצע בימים האחרונים עבור המועצה הישראלית לצרכנות על ידי מכון 'גיאוקרטוגרפיה' עולה, כי אם ייכנס מפעיל סלולר חדש לשוק, מיליון צרכנים - לקוחות פרטיים (שלא הצטרפו לחברת סלולר דרך מקום העבודה) ירצו לעבור אליו. 54% מהנשאלים אמרו כי הסיבה העיקרית למעבר האפשרי, הוא המחיר הגבוה אותו הם משלמים כיום.

פער  המחירים הגבוה שבין המגזר העסקי לפרטי נגרם מהתחרות הערה הקיימת במגזר העיסקי, והגורמת לחברות הסלולר להציע למגזר זה תעריפים מוזלים. לעומתו, המגזר הפרטי בו לא מתקיימת תחרות, הוא לקוח שבוי בידיהן של חברות הסלולר, המנצלות את העדר כוח המיקוח שלו, וגובות ממנו מחיר גבוה.

הנתונים המתפרסמים מעת לעת בנושא השוואת תעריפים בין המגזר הפרטי  לעסקי, מעלים חשש כי המגזר הפרטי, מסבסד את המגזר העסקי. דמי הקישוריות המנופחים הנהוגים כיום (פי שישה מעלות קישור גומלין בין הרשתות כפי שפורסם בדו"ח NERA) אינם אלא אמצעי לסבסוד צולב בין המגזר הפרטי למגזר העסקי - כך מעריכים במועצה הישראלית לצרכנות.

אי שביחעות הרצון של הצרכנים בולט במגוון נתונים נוספים - סקר שביצעה המועצה לצרכנות בעבר בדק את מידת שביעות הרצון של צרכנים, מן התאגידים נותני השירות בתחומי המשק השונים,  וגילה כי חוסר שביעות הרצון הגדול ביותר הוא מחברות הסלולר.

בעקבות הדיבורים על כניסת מפעיל סלולרי נוסף לשוק הישראלי, אומרים מומחי המועצה לצרכנות, כי המעבר למפעיל חדש לכשיכנס לשוק הסלולר, מותנה במידה רבה ברמת התעריפים. רמת תעריפי הקישוריות מהווה תמריץ שלילי עבור מפעילים חדשים או קטנים שכן רוב השיחות אצל מפעיל חדש/קטן הן שיחות מחוץ לרשת, מכאן המשקל הרב של דמי הקישוריות בקביעת התעריפים. לפיכך, הורדת דמי הקישוריות ופתיחת המגזר הפרטי לתחרות, צפויה להפחית את התעריפים למגזר זה.

עו''ד אהוד פלג מנכ''ל המועצה לצרכנות אומר : "הפחתה משמעותית של דמי הקישוריות היא תנאי חיוני לפתיחת שוק הסלולר לכניסתם של מפעילים חדשים." עוד מוסר פלג כי  "רמת תעריפי השיחות וההודעות במגזר העסקי ביחס למגזר הפרטי מעלה כי עיקר הנטל של דמי הקישוריות מוטל על ציבור הצרכנים הפרטיים, וזו סיבה נוספת לצורך הדחוף בהתערבות רגולטורית בנושא זה.

רמת הקישוריות הגבוהה מנציחה את שיעבוד הצרכנים לחברות הסלולר ולתשלומים הגבוהים הנגבים מהם ועל משרד התקשורת לפעול לריסונה הדרמטי" - אומר מנכ"ל המועצה.