יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

פאג"י החליף ידיים

הבנק "הבינלאומי" רכש את מניות המיעוט של בנק "פועלי אגודת ישראל" שעד כה לא היו בידיו, ומעתה מחזיק "הבינלאומי" בשליטה מלאה על בנק פאג"י. הגופים הקשורים למניות המיעוט קיבלו תמורתן סכום של 86 מיליון ש"ח במזומן

אהרן שיין, א' באייר תש"ע - 15/04/2010 09:49
 
 
פאג"י החליף ידיים. לאחר משא ומתן שנמשך מספר חודשים, הושלמה רכישת מניות המיעוט של בנק "פועלי אגודת ישראל", על ידי הבנק הבינלאומי, שבבעלותו של איל ההון, צדיק בינו.

מניות המיעוט של בנק פאג"י היו מרוכזות ברובן על ידי חברות, עמותות וגופים הקשורים לתנועת "פועלי אגודת ישראל" המיתולוגית, שכיום כבר כמעט ואינה פעילה.

אישור בית המשפט לרכישת מניות המיעוט, בחלקן בכפייה, הושג לאחר שבעלי רוב מניות המיעוט, במקרה זה – הגופים הקשורים לתנועת "פועלי אגודת ישראל", הסכימו לכך. בהתאם לחוק במקרה זה, החוק קובע - כי גם מניות המיעוט שבעליהן אינם מסכימים למכירתן ייכללו בעסקה.

יצוין, כי אחד התנאים לעסקה שנחתמה בין הבנק הבינלאומי לבין תנועת "פועלי אגודת ישראל, היה כי תאושר בבית המשפט רכישה כפויה של כלל המניות. כאמור, הסכם זה הושג, ולפיכך הרכישה הושלמה.

בעקבות עסקת מכירת מניות פאג"י שלשלו לכיסם מספר גופים הקשורים והמשויכים לתנועת "פועלי אגודת ישראל" סך של כ-86 מיליון שקלים במזומן, תמורת המניות שהיו בידם ואשר הועברו לידי הבנק "הבינלאומי".

יצוין, כי תנועת "פועלי אגודת ישראל" כמעט ואינה פעילה כיום במישור הפוליטי, אולם למרות זאת בידי התנעה נותרו נכסים רבים. יו"ר התנועה הינו ח"כ לשעבר הרב אברהם ורדיגר, ומזכ"לה הוא בנו, מר חנוך ורדיגר.