יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

בקרוב - הדרך לאומן זולה יותר

הממשלה אישרה היום את הצעותיהם של שרי החוץ, התיירות והתחבורה לבטל את החובה בוויזות לתיירים מאוקראינה. במקביל תבטל אוקראינה את הצורך בוויזות לתיירים הבאים מישראל. ראש הממשלה בירך על הצעד וקרא לקדמו במשרדי הממשלה.

יוסי בלוך, ח' בתמוז תש"ע - 20/06/2010 11:51
אומן – בלי ויזהבקרוב. הממשלה אישרה בישיבתה היום את הצעתם של שרי החוץ והתיירות לבטל את חובת הוויזה לתיירים מאוקראינה. במקביל תבוטל החובה בוויזה לתיירים ישראלים היוצאים לאוקראינה.

ביטול חובת הוויזה לאוקראינה מהווה הקלה של ממש לעולים לעשרות האלפים הקפוקדים מדי שנה את ציון רבי נחמן מברסלב זי"ע ואת קברו של 'סנגורן של ישראל' רבי לוי יצחק מברדיצ'וב זי"ע. עד עתה נאלצו הנוסעים לאוקראינה להוסיף לעלות של כרטיסי הטיסה גם עלות נוספת של כ-120 דולר בממוצע על הנפקת ויזה לכניסה למדינה.

בישיבת הממשלה, הציג שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, את הצורך בביטול חובת הוויזה לתיירים מאוקראינה וציין, כי משרד התיירות פועל מזה מספר שנים בשוק האוקראיני במטרה לקדם את התיירות לישראל, אך הצורך לקבל אשרת תייר תוך הליך מסורבל וממושך, מונע הגדלת מספר התיירים באופן משמעותי ואת מימוש הפוטנציאל התיירותי של תיירות זו לישראל. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע את תמיכתו בביטול חובת הוויזה וציין כי מדובר בנושא חשוב וכי על המשרדים הרלוונטיים לפעול לקידומו.

השר מיסז'ניקוב הוסיף: "כשכל 100,000 תיירים נוספים, מייצרים כ-4,000 משרות חדשות ותוספת הכנסה של כ- 200 מיליון דולר למשק המדינה, הרי שמדובר בהחלטה בעלת השלכות חברתיות וכלכליות חשובות למשק. התיירות הרוסית לבדה ייצרה אלפי משרות חדשות והכניסה למשק הישראלי מאות מיליוני דולרים, מאז בוטלה חובת הוויזה בספטמבר 2008".

מספר התיירים האוקראינים שביקרו בישראל בשנת 2009 עמד על כ-73,500 בלבד. לפי הערכות משרד התיירות, בעקבות ביטול הוויזות, צפויה עליה דרמטית במספר התיירים, לכדי 200 אלף בשנה, כבר בשנים הקרובות. יש לציין כי לאחר ביטול חובת הוויזה מרוסיה, באוקטובר 2008, ועוד טרם כניסתו בפועל, החל גידול משמעותי של מאות אחוזים בתיירות הנכנסת מרוסיה לישראל (מכ- 193,500 בשנת 2007 לכ- 402,000 בשנת 2009).

במהלך ישיבת הממשלה שדנה בנושא ביטול הויזות לאוקראינה, אמר שר התחבורה ישראל כץ, כי גם הוא תומך בביטול הוויזות. כץ הסביר כי לבד מהערך התיירותי שבצעד הזה, יש בו כדי להקל על קרוביהם של רבים מבני אוכלוסיית העולים מאוקראינה המונה בישראל כחצי מיליון איש, שיקל עליהם כך לשמור על קשר עם בני משפחותיהם.

בנוסף נימק כץ את נחיצותו של הצעד, לשם שיפור הקשרים בין ישראל לאוקראינה.

מדינות חבר העמים לשעבר במיוחד רוסיה ואוקראינה, נחשבות למדינות בהן קיים פוטנציאל רב לתיירות לישראל. כזכור, טרם ביטול אשרות התייר בין רוסיה לישראל, ניתנו אפשרות לביקורים חד יומיים בישראל לקבוצות מאורגנות של תיירים ממזרח אירופה ומדינות חבר העמים לשעבר. הליך זה, שעדין מתקיים, הביא לגידול משמעותי במספר המבקרים ממדינות אלה, וחשוב מכך, החשיפה של ישראל בפני התיירים להיצע התיירותי בישראל, הביא אותם לבחור בישראל כיעד הבא לביקור ממושך.

הליך ביטול חובת הוויזה כרוך באישור מליאת הכנסת וכפוף לחתימה הדדית על הסכם בין שרי החוץ והתיירות של שתי המדינות.