יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

חברת דואר ישראל אושרה על ידי ויזה אירופה

בעוד מספר ימים תחל חברת דואר ישראל להיות הגוף החוץ בנקאי הראשון בישראל שיקבל מעמד של מנפיק כרטיסי ויזה. עוד כמה ימים לפריצת הדרך

איתן פריד, י"ז בסיון תש"ע - 30/05/2010 09:00

מהפך בויזות: חברת דואר ישראל אושרה על ידי 'ויזה אירופה' להיות הגוף הראשון בישראל שאינו בנקאי, אשר יקבל מעמד של מנפיק כרטיסי ויזה, והאפשרות תוחל כבר בעוד ימים ספורים.

שר התקשורת, משה כחלון, המוביל את שינויי החקיקה שיאפשרו לבנק הדואר להעניק שירותי בנק מתקדמים והיה מעורב בתהליך אישור מעמדה של דואר ישראל כמנפיק עצמאי ציין כי: "הנפקת כרטיסי ויזה על ידי בנק הדואר תוזיל את העלות לצרכנים ותמשיך את מגמת הרחבת השירותים הפיננסיים של דואר ישראל".

הענקת מעמד של מנפיק לדואר ישראל נבחנה במוסדות ויזה אירופה בלונדון במספר מפגשים. בשבוע החולף אישר דירקטוריון חברת ויזה אירופה הענקת מעמד של מנפיק לחברת דואר ישראל בע"מ. עם אישור פרוטוקול הישיבה, יחל בעוד מספר ימים, התהליך שבסופו תוכל חברת דואר ישראל להנפיק כרטיסים פיננסים באופן עצמאי.

חברת דואר ישראל שוקדת מאז הקמתה לפני כ- 4 שנים על הרחבת השירותים הבנקאיים- פיננסיים הניתנים על ידי בנק הדואר. בסוף שנת 2009 נוצר קשר עם חברת ויזה אירופה לצורך בחינת נושא מעמד כמנפיק עצמאי. עד היום הנפיק בנק הדואר שני סוגי כרטיסים: debit card ו- pre paid שהונפקו באמצעות חברת כאל.

בשלב ראשון יונפקו כרטיסים פיננסיים ללקוחות בנק הדואר. כבר היום כ- 300,000 בעלי חשבונות מנהלים עובר ושב בבנק הדואר. הכרטיסים שיונפקו יהיו בשלב ראשון מסוג הכרטיסים הקיימים כיום. בעתיד מתוכנן להנפיק גם כרטיסי אשראי של ויזה בכפוף לשינויי החקיקה המתבקשים.
מעמד זה של מנפיק יאפשר לחברת הדואר לשפר את השירות במוצר הקיים, לקבוע את מבנה העמלות לצרכן וכן להציע מוצרים פיננסיים נוספים ללקוחות בנק הדואר בפרט וללקוחות חברת דואר ישראל בכלל. כלל האפשרויות נבחנות וייכנסו לפעילות בהתאם לתוכנית העסקית.

אבי הוכמן, מנכ"ל דואר ישראל אמר בנושא, כי "אנו מודים לויזה אירופה על האמון ביכולות הפיננסיות של בנק הדואר". מילה אחת שלנו להוכמן: כל הכבוד על האימון האירופי, אולם היה כדאי לו הייתם דואגים מעט יותר להשבת האימון הישראלי, קרי: של האזרח הפשוט שממש לא תמיד זוכה ליחס אדיב ושירות מהיר מכם. וזה חבל.