יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

מאיזה סכום אני מחויב להצהיר?

לאחר שהעלמות מס ודיווחים סותרים של יהלומנים נחשפו במכס, מופץ חוזר חדש המחדד את חובת הדיווח על הכנסת כספים לישראל והוצאתם ממנה. יהלומנים ועוסקים בענף: אתם מסומנים

איתן פריד, י"ב בסיון תש"ע - 25/05/2010 10:15
רשות המסים בישראל והמפקח על היהלומים במשרד התמ"ת הפיצו בימים אלו חוזר משותף לעוסקים בענף היהלומים, שעניינו הבהרה וחידוד הנהלים ביחס לחובת הדיווח על הכנסת כספים לישראל והוצאתם ממנה. 

בענף היהלומים, שהיקף הפעילות בו הוא בינ"ל, ומתבצעות עסקאות בינ"ל כעניין שבשגרה עוברים כספים החייבים בדיווח. בחודשים האחרונים נתפסו במכס מספר עוסקים בענף היהלומים, שלא דיווחו על כספים שברשותם או שהגישו דיווחים כוזבים בעת כניסתם לארץ או יציאתם ממנה. לפיכך, בצעד שאותו מגדירה רשות המיסים כלא פחות מ'מחווה של רצון טוב', הוחלט לפנות לעוסקים בענף ולהבהיר להם את חובת הדיווח ודרכי הדיווח, בכך לצמצם את מקרי הפרות הדיווח ע"י העוסקים בענף ולמנוע מצבים של תפיסת כספים, הטלת עיצומים כספיים או הגשת כתבי אישום.

המפקח על היהלומים במשרד התמ"ת, שמואל מרדכי, מציין כי הם שבים ומזכירים לכל היהלומנים "להקפיד על הוראות הנהלים על מנת להימנע מהעונשים הקבועים בחוק. ההצהרה הנדרשת אינה יוצרת כל חבות מס ונועדה בעיקר למנוע מגורמים לא ראויים לעשות שימוש לא נאות".

לדברי אבי ארדיטי, סמנכ"ל חקירות ומודיעין ברשות המסים, המאבק הבינלאומי בפשיעה חמורה ובטרור מתמקד, בעשור האחרון, במיגור היכולת הכלכלית של ארגוני הפשע והטרור, מהטעם שארגון ללא יכולת כלכלית לא יכול להתקיים ולפעול. אחד האמצעים העומדים לרשות האכיפה הכלכלית הוא חוק איסור הלבנת הון, התש"ס – 2000.   

כמה מותר?

לפי החוק ותקנותיו, על כל אדם הנכנס לישראל או יוצא ממנה, כשעמו סכומי כסף (מזומנים, בין במטבע ישראלי ובין במטבע זר, המחאות בנקאיות והמחאות נוסעים) העולים על 90,000 שקל וכן על המכניס או המוציא כספים העולים על 90,000 שקל בדואר או בדרך אחרת, חלה חובת הדיווח. 

בחוזר ישנה התייחסות גם לעניין מדרג האכיפה לעניין הפרת חובת הדיווח וזאת בהתאם לחומרת הנסיבות בהן התרחשה ההפרה, תוך הבחנה בין אכיפה פלילית לאכיפה מנהלית.
  1. 1. שאלה
    גילי 25/05/2010 11:04
    הבנתי פעם, שאם אני חוזרת מחו"ל עם מוצרים חדשים שקניתי שם, אני צריכה להצהיר במכס עליהם ולשלם מע"מ או משהוא כזה. האם זה נכון? והאם על כל מוצר שהבאתי איתי זה תקף או רק מכשירי חשמל וכד'?