יום שישי ח' בכסלו תש"פ 06/12/2019
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

רמי לוי: כך בונים אימפריה

רמי לוי היום בכנס באוניברסיטת חיפה: "ברגע שאנחנו נמכור במחירים נמוכים דרך האינטרנט גם המתחרים יורידו מחירים. מדברים על מחסור במשרות, אבל אני נאלץ לפנות לחברות כוח אדם כשאני לא מוצא עובדים". שווה קריאה

ראובן שטיין, כ"ח באייר תש"ע - 12/05/2010 16:24
"המטרה שלנו היא למכור הרבה ולהרוויח קצת, ולא למכור קצת ולהרוויח הרבה. ברגע שאנחנו נמכור במחירים נמוכים דרך האינטרנט גם המתחרים יורידו מחירים ואז תתחיל התחרות שתיטיב עם הצרכן". כך אמר היום (ד') רמי לוי, הבעלים של "שיווק השקמה" בהתייחסו לכניסת הרשת שלו לתחום המכירות באינטרנט.

לוי דיבר בכנס השנתי של המרכז לחקר ארגונים וניהול המשאב האנושי של אוניברסיטת חיפה שדן השנה בנושא "מניהול צניחה לניהול צמיחה".

"מדברים הרבה על מחסור במשרות בשוק העבודה, אבל לפחות בתחום שלי קשה לי מאוד למצוא עובדים ולשמור עליהם לזמן רב ואני נאלץ לפנות לחברות כוח אדם במקרים שאני לא מצליח לגייס מספיק עובדים", ציין.

בדבריו התייחס לוי לראשית דרכו, כבעל חנות בשוק מחנה יהודה בירושלים, ואמר: "החזון שלי היה לרצות את הלקוחות וכך גם אני אהיה מרוצה. כדי להקים עסק צריך אמונה ואסטרטגיה פנימית. אתה צריך לדעת לאן אתה רוצה להגיע ולהאמין בזה. אחרי זה, אם רוצים, אפשר להעלות את החזון על הכתב", הדגיש.

כשנשאל על התחרות שעורר בשוק ויחס המתחרים אליו כאל שחקן חדש בשוק הארצי, אמר: "כל הרשתות הגדולות מדברות כל הזמן על 'חווית קנייה'. אצלי חווית קנייה זה ניקיון, שירות ומחיר זול ולא עוד מנורה צהובה מעל הירקות. אנחנו רואים עכשיו את המאבק המתוקשר בין 'שופרסל' ו'מגה', שבסופו של דבר מתמקד במי יותר זול. כנראה שהם היו צריכים הרבה יועצים כדי להגיע למסקנה הזו, שאני הגעתי אליה לבד".

לוי דיבר גם על התוכניות לעתיד ואמר כי השאיפה שלו היא להגיע ל-30 חנויות (כיום יש לו 17 חנויות), המספר שבו ניתן עדיין לשמור על המודל הניהולי הקיים.

לוי ציין שאחד המרכיבים החשובים ביותר בהצלחה הוא המזל. "בחיים צריך גם קצת מזל. לדוגמא, המשבר הכלכלי האחרון פגע בהרבה חברות אבל לנו הוא דווקא סייע כי הרבה אנשים שהיו להם דעות קדומות על החנויות שלנו הגיעו לקנות אצלנו וראו שכדאי להם להישאר גם אחרי המשבר.

"דוגמא אחרת היא בפעם היחידה שהחלטתי להשקיע סכום כסף נמוך יחסית בפרסום בטלוויזיה. העלנו שני טיזרים על כך שרשת 'שופרסל' לא אמרה את כל האמת בפרסומת שלה והרשות השנייה הורידה את הפרסומות עוד באותו היום. כך גם לא שילמתי את הסכום שהקצתי וגם כל העיתונים כתבו למחרת על העניין, כך שקיבלתי פרסום אפילו גדול יותר - שוב, זה היה הרבה מזל".

לוי קורא לזה מזל, אנחנו מייחסים את הדברים להשגחה פרטית עליונה. בין כך או כך, סטודנטים לשיווק לומדים היום הרבה מרמי לוי, והולכים בעקבותיו. כאשר התחרות תגדל, נהיה אנו אלו שנרוויח – ובגדול.