יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

חבילת סיוע ענק של טריליון דולר לאיחוד האירופי

שרי האוצר של האיחוד האירופי התכנסו אמש וגיבשו חבילת סיוע ענק למשק האירופי, בניסיון לבלום את משבר החוב המאיים על כלכלת האיחוד האירופי כולו. שר האוצר השבדי: "ההתנהגות בשווקים של להקת זאבים". אובמה דן עם מנהיגי אירופה במשבר הכלכלי

אהרן שיין כ"ו באייר תש"ע - 10/05/2010 08:11
מנסים לבלום את המשבר ביבשת. בכינוס שרי האוצר של האיחוד האירופי אמש (א') בבריסל, הוחלט על גיבוש חבילת סיוע חסרת תקדים בהיקפה של כטריליון דולר, זאת בניסיון לבלום את משבר החוב המשתולל באירופה. הסכום מורכב מ-440 מיליארד אירו שהבטיחו 16 חברות האיחוד, בנוסף יינתנו 60 מיליארד נוספים על ידי הנציבות האירופית וקרן המטבע הבינלאומית תשתתף אף היא בסכום של 250 מיליארד אירו.  

חבילת ההצלה היא השנייה בגודלה, לאחר החבילה הקודמת שגובשה על ידי הממשל האמריקני בפרוץ משבר הסאבפריים בארה"ב בשנת 2008. ראש הנציבות האירופית לענייני כלכלה, אולי רן, אמר אמש בתום ישיבת שרי האיחוד, כי "המאמצים הפיסקליים של המדינות החברות באיחוד האירופי, הסיוע הכלכלי של (הנציבות) האירופית ושל המדינות החברות, כמו גם הצעדים שנקט היום הבנק האירופי המרכזי, מוכיחים שנעשה כל שיידרש כדי להגן על האירו".

בעקבות ההסכם שגובש הודיעה הנהלת הבנק האירופי המרכזי, כי הבנק יקנה אג"ח ממשלתיות ופרטיות ממדינות הגוש האירופי, זאת עקב המשבר ביוון ובניגוד לעמדה מוקדמת יותר של ראשי הבנק. ם זאת, טרם הוחלט באלו היקים תעשה הרכישה.

שר האוצר השבדי, אנדרס בורג, אמר אמש: "אנחנו רואים כעת התנהגות של עדר בשווקים שהיא למעשה התנהגות של להקת זאבים". הוא הזהיר משאננות ומאי-נקיטת יוזמה שתוביל לדבריו שה"זאבים", "יקרעו את המדינות החלשות לגזרים, לכן חשוב מאוד שנשיג התקדמות עכשיו".

אמש, הודיע לשכתו של נשיא צרפת סרקוזי, כי הנשיא סיכם עם הקנצלרית מרקל על שורה של צעדים לחילוץ הכלכלה האירופית מהמשבר. במהלך היום שוחח סרקוזי גם עם נשיא ארה"ב אובמה שהביע דאגה מהמתרחש באירופה. אובמה שוחח בטלפון גם עם מרקל.

אמש הודיעה גם קרן המטבע כי בכוונתה להעניק את חלקה בסך 40 מיליארד אירו לחילוץ כלכלת יוון, זאת כחלק מחבילת סיוע בסך 140 מיליארד אירו שמעביר האיחוד האירופי. הסיוע יועבר ליוון במשך 6 שנים.

הצעדים שנוקטות מדינות האיחוד נובעות מהביקורת החריפה שהושמעה כלפי הנהגות מדינות האיחוד על כך שהן "מהוססות". כעת מנסים באיחוד לבלום את היחלשותו הדרמטית של האירו מול הדולר והמטבעות הזרים.