יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

מהפכה: יוקם שדה תעופה בינלאומי בתמנע

אור ירוק ניתן להקמת שדה תעופה בינלאומי בתמנע ולהמשך תכנון תוואי הרכבת לעיר הדרומית. שר התחבורה ישראל כץ הקצה 56 מיליון ש"ח לצורך תכנון נמל התעופה בתמנע, שיהיה כשיר לנחיתת מטוסי סילון גדולים שיטוסו לאירופה וממנה

אהרן שיין, כ"ה באייר תש"ע - 09/05/2010 20:12
שר התחבורה והבטיחות בדרכים – ישראל כץ, היה איש בשורות, בביקורו באילת ביום חמישי האחרון. השר כץ אישר את תקציב תכנון שדה התעופה בתמנע בסך 56 מיליון ש"ח. בנוסף, אישר השר את המשך תכנון הרכבת על ידי פרסום RFI (בקשה למידע) לקראת תכנון סטטוטורי ואת המשך שדרוג תשתיות הכבישים באילת בדגש על שדרוג כביש 90 בתוך ומחוץ לעיר. 

הביקור נפתח בדיון מקצועי שהוביל ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, בו לקחו חלק הנהלת משרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית (רת"א), רשות שדות התעופה (רש"ת), חברת נמלי ישראל (חנ"י) והנהלת העירייה. 

השר קיבל סקירה מראש העירייה באשר לתשתיות הכבישים, ביניהם כביש הכניסה לעיר והעתקת המחסום הצפוני כחלק משדרוג כביש הערבה, שדרוג כביש 90 עד מסוף טאבה והכבישים העוקפים ממזרח וממערב. סגן ומ"מ ראש העירייה – אלי לנקרי, הציג בפני השר את תוכנית השער הדרומי, שקיבלה חיזוק מחברת נמלי ישראל (חנ"י), אשר הציגה את ממצאי הבדיקה שנערכה על ידם באשר להיתכנות התוכנית וכדאיותה. 

ראש העירייה הדגיש את החשיבות הרבה לנושא התחבורתי באילת כדרך העיקרית לקרב את אילת למרכז. לאחר שאישר השר המשך תכנון לשדרוג כביש 90 צפונה עד דימונה ודרומה עד מסוף טאבה כולל תכנון כבישי עוקף אילת מזרח ומערב, ניתן אור ירוק גם להקמת שדה תעופה בינלאומי בתמנע עם אישור השר לתקציב עבור תכנון מפורט של שדה התעופה. 
 

עלות התכנון של שדה התעופה, הנמצא כ-18 קילומטר צפונית לעיר אילת, נאמדת ב- 56 מיליון ₪ והוא ימשך כשנתיים. העלות הכוללת של הקמת השדה מסתכמת בכ- 1.7 מיליארד ₪. המכרז לתכנון המפורט של שדה התעופה בתמנע צפוי להתפרסם על ידי רשות שדות התעופה (רש"ת) לאחר שתקציב התכנון יאושר על ידי שר האוצר - יובל שטייניץ.

לאחר הדיון חנך השר את כביש 90 (דרך מצרים) המשודרג. השדרוג שהחל ממלון מרידיאן ונמשך עד לחוף האקולוגי עתיד להימשך עד למסוף טאבה. העבודות שתכליתן שיפור הסדרי הבטיחות כללו יצירת שני מסלולי נסיעה, מפרצי חנייה, מעגלי תנועה לאורך הכבישים וכן מסלול אופניים לאורך הכביש. 

לאחר הטקס ביקר באתר המתוכנן של שדה התעופה בתמנע. אנשי רשות שדות התעופה (רש"ת) הציגו בפני השר את תוכניות הבנייה של שדה התעופה וביקשו ממנו לפעול לזירוז הקמת השדה ולמנוע חסמים בירוקרטים, העשויים לעכב את הפרויקט. שדה התעופה יכלול מסלול המראות ונחיתות באורך של 3600 מטרים שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל היעדים באירופה. לדברי כץ שדה התעופה בתמנע ישמש כשדה תעופה בינלאומי וכן לטיסות פנים ארציות. השדה יכלול טרמינל נוסעים וחנויות "דיוטי פרי", בדומה לחנויות הקיימות בנתב"ג. "אנו מעוניינים בקידום מהיר של הפרויקט שהיה בקיפאון משך שנים ועיריית אילת תהיה המרוויחה העיקרית ממנו" אמר השר כץ והוסיף, כי פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר לעיר להתפתח צפונה ולהתחבר ישירות לאזור המלונות. כמו כן הוא ישפר את איכות חייהם של תושבי העיר בצורה ניכרת. 

בעניין זה ציין השר, כי הוא ומנכ"ל משרדו יפעלו מול משרד התיירות באשר לעידוד בניית בתי מלון באילת. "אנו משקיעים בתשתיות הכבישים בעיר אילת במטרה לראות את העיר גדלה ומתפתחת" ציין השר והוסיף: "לטובת התפתחות העיר יש לבנות עוד חדרי מלון ולטובת אלה יש לתת מענקים ליזמים כדי שיבואו לבנות באילת".

  []

  []

  []