יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

כלכלה

שר התחבורה יוזם: קו רכבת ג'נין - ירושלים

שר התחבורה שביקר ביישובים בשומרון חשף כי בכוונתו להקים קו רכבת מג'נין לעמק יזרעאל ולירושלים, שישרת את תושבי השומרון היהודים והפלסטינים

אהרן שיין, כ' באייר תש"ע - 04/05/2010 21:31
פסי רכבת מג'נין לישראל. שר התחבורה ישראל כץ (ליכוד), חשף היום בביקורו בשומרון כי משרדו יוזם תכנית מהפכנית במסגרתה תוקם מסילת ברזל שתחבר את ג'נין ואת שטחי הגדה עם מסילת הברזל של עמק יזרעאל ומשם לכל חלקי הארץ.

השר כץ, מלווה בבכירי משרדו, ביקר כאורח המועצה האזורית שומרון ועסק בביקורו בקידום תוכניות התחבורה לאזור השומרון ובנושא הקפאת בניה ביהודה ושומרון. במהלך הסיור ביקר שר התחבורה בישובים רבים בשומרון, ביניהם הר ברכה, שכונת השומרונים, איתמר, גבעות איתמר כולל חוות "גבעות עולם", ברוכין וברקן.

השר כץ סיפר על תכניתו להקים רשת מסילות ברזל לרכבת ביהודה ושומרון. לדבריו, הרכבת תוקם בסיוע גורמים בינלאומיים – שעשויים לגלות עניין רב בפרויקטים של שיתוף פעולה מסוג זה - ועתידה לחבר את ג'נין לרכבת העמק, וכן לרכבת בירושלים.

"המטרה היא שינוע של נוסעים וסחורות לכל היעדים בשביל השלום", אמר כץ. "יש מקום להידברות - יהודים היו ויהיו פה לנצח נצחים", הוסיף שר התחבורה.

בישוב תפוח חנכו שר התחבורה כץ וראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, את כביש הגישה לישוב. בטקס חנוכת הכביש שיבח ראש המועצה מסיקה את פועלו של השר כץ למען התחבורה ביהודה ושומרון וקרא לשר לפעול לחידוש תנופת הבניה ביהודה ושומרון.

בתגובה הצהיר השר כץ בנאומו: "בעוד ארבעה חודשים תחודש הבניה ביהודה ושומרון במלוא התנופה. לעולם לא יעקרו יותר ישובים ממקומם - לא ישובים יהודיים ולא ישובים ערביים, תושבי השומרון יישארו במקומם לנצח נצחים".

במהלך הביקור בישוב ברוכין פנה ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, לשר כץ, וביקש ממנו שיפעל אצל ראש הממשלה נתניהו לחתימה על תכניות המתאר של ברוכין ורחלים על מנת ששני ישובים אלו, הקיימים כבר שנים רבות, יופסקו להיות מוגדרים כמאחזים.

בברוכין []

חוות גבעות עולם - רכס איתמר []

טקס חנוכת כביש הגישה לתפוח []

גזירת הסרט - טקס חנוכת כביש הגישה לתפוח []